Lærerforeningens podcast
Skole Laver Vi Sammen - Episode 2

June 17, 2022

Få Danmarks Lærerforenings formand Gordon Ørskov Madsen og skoleledernes formand, Claus Hjortdal i ørerne, når de i anden episode af 'Skole Laver Vi Sammen' taler om de store udfordringer med inklusion, mental mistrivsel og præstationskultur, som folkeskolen står overfor – og om de løsninger, vi skal finde i fællesskab, ikke mindst i Sammen om Skolen-partnerskabet.

Skole Laver Vi Sammen - Episode 1

May 16, 2022

I første afsnit af Skole Laver Vi Sammen har DLF-formand Gordon Ørskov Madsen inviteret undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil forbi podcaststudiet for at tale om samarbejdet om folkeskolen, om Sammen om Skolen-partnerskabet, om skolens udfordringer, og om de løsninger vi skal finde i fællesskab. Velkommen til.

Skole Laver Vi Sammen - Teaser

May 11, 2022

Lyt med i Danmarks Lærerforenings nye podcastserie Skole Laver Vi Sammen, hvor vi stiller skarpt på de store udfordringer, folkeskolen står overfor. Og på partnerskabet Sammen om Skolen, hvor politikere og skolefolk har givet hinanden håndslag på at finde de fælles, varige løsninger.

ERDUOK21 - Episode 2

March 19, 2021

Forhandlingerne om OK21 er nyligt afsluttet, og i dette afsnit tager Gordon Ørskov Madsen og Morten Refskov dig med en tur gennem de aftaler, der er landet, og taler bl.a. ligeløn, seniorområdet og urafstemning. Lyt med!

Deltagere: Gordon Ørskov Madsen (formand i DLF) og Morten Refskov (formand for overenskomstudvalget i DLF)

Producent: Augusta H. Jacobsen

Speak: Stine Røhe

Musik: Jens Lindahl

Læs mere om OK-forhandlingerne på: https://www.dlf.org/loen-og-vilkaar/overenskomst/ok21

ERDUOK21 - Episode 1

February 12, 2021

ERDUOK21?

I denne podcast kan du blive klogere på årets overenskomstforhandlinger, og hvad de betyder for dig. OK21 er i fuld gang og i dette afsnit tager Gordon Ørskov Madsen og Morten Refskov dig en tur rundt i OK-land og snakker OK-krav, det statslige forlig, forhandlinger med en ny regering og mulige udfald. Lyt med!

Producent: Augusta H. Jacobsen

Speak: Stine Røhe

Musik: Jens Lindahl

Læs mere om OK-forhandlingerne på https://www.dlf.org/loen-og-vilkaar/overenskomst/ok21

OK18ABC - Episode 2

February 9, 2021

I episode 2 af #OK18ABC skal Anders Bondo og Sisse Sejr-Nørgaard til medlemsmøde i Brøndby, se nærmere på parterne i forhandlingslokalet, svare på spørgsmål fra lyttere og give en status på, hvordan det egentlig går med forhandlingerne.

OK18ABC - Episode 1

February 9, 2021

I episode 1 skal det handle om sårene fra 2013, om innovationsminister Sophie Løhde kan regne, hvad medlemmer kan forvente af OK18 og musketeredens fordele og ulemper. Og sidst men ikke mindst om Anders Bondo Christensen virkelig ER den hvide Mandela.

OK18ABC - Episode 5

May 30, 2018

Hvad betyder et nej ved afstemningen af OK18? Og hvad betyder et ja? Sisse Sejr-Nørgaard har atter besøgt Anders Bondo for at få svar på sine spørgsmål, om hvad der skete i de sidste dage af forhandlingerne, om hvad "Ny Start" egentlig betyder, og om formandens tanker om fremtiden for lærerne og folkeskolen. Episode 5 af OK18ABC er klar!

OK18ABC - Episode 4

April 20, 2018

Fjerde afsnit af Lærerforeningens podcast om #OK18 er klar! Sisse Sejr-Nørgaard fangede formanden torsdag den 19. april, dagen inden de – måske – sidste og afgørende forhandlinger i Forligsinstitutionen. Anders og Sisse snakker om søvnunderskud, timelange forhandlinger, det massive sammenhold blandt de offentligt ansatte og sandsynligheden for en konflikt. Lyt med i fjerde afsnit af #OK18ABC!

OK18ABC - Episode 3

March 2, 2018

Forårssang, lock out og tårer i øjenkrogen. Formand for lærerforeningen og forhandlingsfællesskabet, Anders Bondo Christensen, og journalist Sisse Sejr-Nørgaard, ser nærmere på risikoen for en historisk storkonflikt, hvor forhandlingerne er brudt sammen, og hvad der skal forhandles om i forligsinstitutionen i episode 3 af #ok18abc

Podbean App